Afspraak coronavaccinatie bevestigen of wijzigen

Wat? 

In jouw uitnodiging naar het Vaccinatiecentrum staat een datum en tijdstip van jouw afspraak voor de coronavaccinatie. Je kan hier een voorbeeld van zo'n uitnodigingsbrief bekijken.

  • Je moet het moment van jouw vaccinatie bevestigen, wijzigen of annuleren. 
  • Je persoonlijke vaccinatiecode blijft 30 dagen geldig. Binnen die periode moet je een nieuwe afspraak maken.
     

De vaccinatie kan ten alle tijde nog herzien worden. In samenspraak met de verpleegkundige/arts in het Vaccinatiecentrum kan nog beslist worden dat vaccinatie op dat moment niet wenselijk is.

Mijn afspraak bevestigen

Op laatjevaccineren.be staat een stappenplan om jouw vaccinatie te bevestigen, of bekijk alles stap voor stap in deze video.

Als de bevestiging digitaal niet lukt, ga je gewoon op het aangegeven tijdstip naar het Vaccinatiecentrum. Het voorgestelde vaccinatiemoment blijft sowieso voor jou gereserveerd. Je hoeft het vaccinatiecentrum niet extra te bellen om te bevestigen.

Mijn afspraak wijzigen

Op laatjevaccineren.be staat een stappenplan om jouw vaccinatie te verplaatsen, of bekijk alles stap voor stap in deze video.

 

Mijn afspraak voor een tweede dosis van AstraZeneca vervroegen

Zo’n 300.000 mensen in Vlaanderen stonden gepland om in de loop van juli en augustus een tweede dosis van AstraZeneca te krijgen 12 weken na hun eerste dosis. Deze afspraken voor een tweede dosis kunnen vervoegd worden tussen de 8 en 12 weken na de eerste dosis.

Wil je je afspraak vervoegen? Volg dit stappenplan om je afspraak te verplaatsen. Als je niet meteen zelf een vrij moment vindt, probeer het dan enkele dagen later opnieuw.
 

Mijn afspraak annuleren

Op laatjevaccineren.be staat een stappenplan om jouw vaccinatie te annuleren (tijdelijk of definitief).

 

Problemen om mijn afspraak te bevestigen of wijzigen

Lukt het niet via de website of smartphone, dan kan je bellen naar het callcenter van het Vaccinatiecentrum. Op piekmomenten kan het gebeuren dat je even aan de lijn moet blijven voor je wordt geholpen. Dankjewel voor je geduld.

Je kan ons bellen op het nummer 051 27 23 14 tijdens volgende uren:

  • Van maandag tot zaterdag van 8 u. tot 16 u.
     

Opgelet: op maandag 1 en donderdag 11 november is het callcenter gesloten.

x
Kan ik je helpen?
Bertje, chatbot van Roeselare. Kan ik je ergens mee helpen?