Stad Roeselare en VZW Shopping & Centrum blikken tevreden terug op de Batjes

5 juli 2022

Met de 90ste Batjes tijdens het laatste weekend van juni werd het startschot van de zomer gegeven. Shopping, braderie, sfeer en muziek blijven de vaste ingrediënten waarmee de Roeselaarse Batjes scoren bij het grote publiek, zo bleek ook uit de cijfers.  

Verspreid over de vier dagen zakten maar liefst zo’n 125.000 mensen af naar de Roeselaarse Batjes, zo werd aangegeven door de metingen van Proximus en The Retail Factory. Daarmee werd het Batjesweekend het drukste weekend van dit jaar, maar bovendien ook de meest succesvolle editie sinds de start van de metingen in 2017. Met 35.000 bezoekers bleek zaterdag 25 juni de drukste dag van de vier te zijn.  

Het Batjesprogramma bleek niet enkel bij Roeselarenaars in de smaak te vallen. Hoewel de helft van de bezoekers uit Roeselare kwam, kwam ook 30% uit naburige gemeentes in een straal van 20 km rond Roeselare en de overige 20% uit de rest van West-Vlaanderen.  

Ook de Roeselaarse handelaars blikken tevreden terug. Maar liefst 85% van hen was erg tevreden over de verkoop tijdens de 4daagse Batjes.  

Organisatorisch waren deze Batjes ook de eerste waar er een co-productie was tussen de vzw Shopping en Centrum Roeselare en de Stad Roeselare.

x
Kan ik je helpen?
Bertje, chatbot van Roeselare. Kan ik je ergens mee helpen?