Diensthoofd Water, Groen en Leefmilieu (A1a-A3a)

Kerntaak: 

Wil je meer weten? Meld je dan zeker aan voor de infosessie op 8 augustus 2024 om 19 uur via volgende teamslink:

Klik hier om deel te nemen aan de vergadering


Anoniem deelnemen kan op volgende manier: https://www.youtube.com/watch?v=xxrspZIJAn8


Zit leiding geven en coachen in je DNA? Wil jij helpen om de ambities van RSL in praktijk vorm te geven? Wil je een vooraanstaande rol spelen in het stedelijk beleid rond water groen en leefmilieu? Hou je er van om complexe projecten in goede banen te leiden? Bereid om een stevige steen bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van onze organisatie en de stad? Durf jij nieuwe methodes toe te passen, en collega’s enthousiasmeren om dezelfde houding aan te nemen? Dan ben jij de persoon die we zoeken! 

Je bent verantwoordelijk voor de Dienst Water, Groen en Leefmilieu. Je neemt de coördinatie van de 3 betrokken thema’s en de bijhorende projecten op. Aanvullend geef je ondersteuning op beleidsmatig/inhoudelijk vlak.

Je geeft leiding aan een divers team. Je motiveert en ondersteunt het team bij de werking en/of dienstverlening, de administratie en het uitwerken van de verschillende projecten/processen en activiteiten binnen de dienst.

Je maakt deel uit van het departementsoverleg van het departement Beleidsontwikkeling Ruimte en je bouwt samen met de collega diensthoofden mee aan de verdere uitbouw van het departement.

Jouw takenpakket:

  • Je coacht de individuele medewerkers op dossierniveau en inzake persoonlijke groei. Je coacht je teams in teamontwikkeling.
  • Je verhoogt de individuele en collectieve effectiviteit en efficiëntie van de medewerkers aan de hand van een capaciteitsoefening. Je stroomlijnt taakverdeling, tijdsbesteding, beleidsprioriteiten en budget. Je optimaliseert het teamoverleg.
  • Je versterkt structureel de samenwerking en informatiedoorstroming tussen de thema’s en met andere diensten binnen en buiten het departement. Je bewaakt de uitrol van kennisbeheer in Teams. Je optimaliseert de thema overleggen.
  • Je doet optimalisatievoorstellen met betrekking tot de terugkerende processen in de dienst en versterkt de cultuur van continue verbetering.
  • Je verhoogt het financieel bewustzijn van de medewerkers en staat in voor een performante budgetopmaak en budgetopvolging.
  • Je doet optimalisatievoorstellen met betrekking tot de werking van de dienst en de samenwerking met de andere diensten in het departement en de directie.
  • Je werkt mee aan de opmaak van een Integraal Plan Openbaar Domein (IPOD) mbt tot je dienst.
  • Je verbetert (de voorbereiding van) het beleidsoverleg.
  • Je bewaakt de doorvertaling van beleidskaders in de operationele werking. Je ondersteunt de ontwikkeling van samenwerkingskaders tussen departementen (vb kader bermen en trottoirs, visie ecologisch maaibeheer, kader boombeheer op openbaar domein, kader proactieve visie overstromingsgevoelige gebieden, …).
  • Je ondersteunt de uitrol van projectmanagement in de themacellen, waaronder MS Projects.
Wij bieden: 
  • Een aantrekkelijke verloning volgens niveau A1a-A3a. (zie bijlage)
  • Alle relevante beroepservaring wordt meegerekend voor de bepaling van de geldelijke anciënniteit en de schaalanciënniteit.
  • In het kader van plaats- en tijdsonafhankelijk werken worden de nodige IT-werkmiddelen voorzien (laptop + GSM).
  • Flexibel uurrooster volgens afspraken binnen de dienst.
  • Mogelijkheid tot telewerk.
  • Ruime opleidings- en loopbaanmogelijkheden.
  • Maaltijdcheques van € 7,5 per gewerkte dag.
  • Een uitgebreid verlofstelsel (30 tot 35 dagen afhankelijk van je leeftijd).
  • Pluspas (kortingspas).
  • Een hospitalisatieverzekering.
  • Integrale terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer.
  • Mogelijkheid tot fietsleasing.
  • Een fietsvergoeding.
  • Een tweede pensioenpijler van 3%.
  • Een fijne werkomgeving, bekroond met het certificaat 'Baanbrekende Werkgever '22' en een 'Employee Engagement Award '22' . 
  • Als collega #VANRSL krijg je een ruim aanbod aan activiteiten door en voor je collega's om elkaar en de organisatie beter te leren kennen, of in functie van eigen ontwikkeling op vlak van duurzaam leven, gezonde voeding, beweging en mentaal welzijn.
Profiel: 

Je wil als medewerker van de stad graag concrete oplossingen realiseren voor concrete uitdagingen. Je bent geëngageerd en betrouwbaar en je wil samen met je collega's elke dag beter doen dan de dag ervoor.

  • Onze waarden sluiten sterk aan bij wat jij belangrijk vindt: lees er hier alles over.
  • Je hebt ervaring met leiding geven en projectmanagement.
  • Je weet mensen te inspireren te coachen en te motiveren.
  • Je kan goed plannen en organiseren.
  • Je communiceert vlot schriftelijk en mondeling. Je houdt rekening met verschillende belanghebbenden, bent diplomatisch en weet op creatieve wijze (schijnbaar) tegenstrijdige belangen te verzoenen.
  • Je bent niet bang om belanghebbenden te betrekken in elke stap van het project, in Roeselare werken we niet alleen voor maar ook mét onze burger.
  • Je hebt een goed inlevingsvermogen.
  • Je bent resultaats- en oplossingsgericht. Een probleem is een uitdaging voor jou.
  • Je bent bij voorkeur vertrouwd met de thema’s groen, water en leefmilieu.
  • Je weet strategische beleidsinsteken vanuit een veelvoud van invalshoeken door te vertalen in concrete oplossingen.
  • Leiding geven is jouw tweede natuur. De 4 leiderschapsrollen die we als organisatie vooruit schuiven kan je in de praktijk brengen (zie bijlage).
  • Je hebt een masterdiploma of 2 jaar relevante ervaring.
  • Lees meer over de competenties die belangrijk zijn voor deze functie in bijlage.
Je leidinggevende: 

Ik ben Bart, verantwoordelijk voor het departement Beleidsontwikkeling Ruimte. Ik stuur 4 diensten aan, waaronder het team projectleiders en staf. Als geboren Roeselaarnaar bouw ik graag mee aan de ontwikkeling van de stad. Ik ben gebeten door stedelijke ontwikkeling en in het bijzonder de vormgeving van de publieke ruimte. Na de uren kan je me tegenkomen op mijn Vespa of op mijn fixiebike. Ontspannen doe ik graag met een stevige wandeling en nadien een goed boek. Ik zoek een collega met veel goesting, iemand die met oplossingen komt voor problemen, met antwoorden op vragen, iemand die er in slaagt te enthousiasmeren om samen vooropgestelde doelstellingen te realiseren.

Je komt in een enthousiast team terecht waar resultaats- en oplossingsgericht gewerkt wordt.

Ik geef je graag de nodige vrijheid en verantwoordelijkheid om je projecten te realiseren op basis van afspraken en doelstellingen die we samen uitzetten.

Selectieproces: 

Preselectie:

  • Op basis van de CV, motivatiebrief en onderstaande preselectievragen kan een preselectie gehouden worden.
  • Na het indienen van jouw kandidatuur verwachten we dat je een antwoord geeft op onderstaande vragen. Je kan je antwoorden bezorgen per mail aan jobs@roeselare.be.
  1. Toon je affiniteit aan met 1 van de thema's.
  2. Toon je affiniteit aan met leidinggeven.

 

Mondelinge selectie met voor te bereiden opdracht:

  • De weerhouden kandidaten na de preselectie worden uitgenodigd naar de mondelinge selectie op 19 augustus en/of 20 augustus.

 

Assessment bij Vandelanotte HR Solutions (Brugge) in de week van 28 augustus.

  • Heb je recent een assessment afgelegd, laat ons dan zeker iets weten (jobs@roeselare.be). Onder strikte voorwaarden kunnen we een vrijstelling van assessment voorzien.  

 

Uiterste inschrijvingsdatum: 11 augustus 2024

Contactinformatie: 
  • Voor meer info over de inhoud van de functie kan je contact opnemen met: Bart De Witte, Departementshoofd Beleidsontwikkeling Ruimte, 0498 91 14 47, bart.dewitte@roeselare.be
  • Voor meer info over procedure, loon of aanwervingsvoorwaarden kan je contact opnemen met Justien Beernaert, deskundige werving en selectie: jobs@roeselare.be of 051 26 22 63.


x
Kan ik je helpen?
Bertje, chatbot van Roeselare. Kan ik je ergens mee helpen?