Medewerker wonen (C1-C3)

Kerntaak: 

Wonen is een basisrecht. Iedereen heeft recht op duurzaam, betaalbaar en kwaliteitsvol wonen. Omdat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is om te kunnen wonen, is advies en begeleiding op maat essentieel. Wil je jouw steentje bijdragen om de woningkwaliteit te verbeteren? Hou je ervan de bouwtechnische aspecten van woningen te controleren en het nodige renovatieadvies te geven? Wil je burgers informeren over de verschillende woonpremies?

Stad Roeselare is op zoek naar een gedreven technisch administratief adviseur wonen:

  • Als technisch en administratief adviseur renoveren en kwalitatief wonen sta je samen met de collega’s van de dienst Wonen in voor het verbeteren van de woningkwaliteit op het grondgebied Roeselare.
  • Je voert conform de Vlaamse Codex Wonen woningkwaliteitsonderzoeken uit in zelfstandige woningen, appartementen, studio’s en kamerwoningen en verwerkt de vaststellingen in het technisch verslag.
  • Je bent één van de gezichten van het woonloket. Je informeert burgers over premies en geeft gericht renovatieadvies aan eigenaar-bewoners/eigenaar-verhuurders met oog op het verbeteren van de woningkwaliteit en het wooncomfort, duurzaamheid en energiezuinigheid.
Wij bieden: 
  • Een contract van onbepaalde duur, Voltijds of 80 %.
  • Een aantrekkelijke verloning volgens barema C1-C3. (zie bijlage)
  • Alle relevante beroepservaring wordt meegerekend voor de bepaling van de geldelijke anciënniteit.
  • In het kader van plaats- en tijdsonafhankelijk werken worden de nodige IT-werkmiddelen voorzien (smartphone met abonnement en laptop).
  • Flexibel uurrooster volgens afspraken binnen de dienst.
  • Mogelijkheid tot telewerk.
  • Mogelijkheid tot fietsleasing.
  • Aanvullende haard-of standplaatstoelage van maximaal 117,62 euro bruto. Dit is afhankelijk van je persoonlijke situatie en kunnen we dus enkel voor jou persoonlijk bekijken, je kan hierover contact opnemen met de Personeelsdienst.
  • Ruime opleidings- en loopbaanmogelijkheden.
  • Maaltijdcheques van 7.5 euro per gewerkte dag.
  • Een uitgebreid verlofstelsel (30 tot 35 dagen afhankelijk van je leeftijd).
  • Een pluspas (kortingspas).
  • Een hospitalisatieverzekering.
  • Integrale terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer.
  • Een fietsvergoeding.
  • Een tweede pensioenpijler van 3%.
  • Een fijne werkomgeving met heel wat activiteiten in het kader van fit4work.
Profiel: 
  • Onze waarden sluiten sterk aan bij wat jij belangrijk vindt.
  • Je kent de basis softwarepakketten zoals Word, Outlook, Excel, … en bent bereid om nieuwe softwarepakketten aan te leren. Je bent dus digitaal vaardig of hebt een grote interesse en leergierigheid op digitaal vlak.
  • Je bent klantgericht, soepel in de omgang met diverse doelgroepen en beschikt bijgevolg over de nodige mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt affiniteit met duurzaam en energetisch wonen en bouwen.
  • Je bent bereid om je verder te verdiepen in onderstaande thema’s. Tijdens je onthaalperiode dien je het diploma tot woningcontroleur te behalen waar onder andere volgende materie aan bod komt:
    • Verschillende technieken in de bouwsector (schrijnwerk, elektriciteit, sanitair, verwarming, vochtproblemen,…)
    • De wetgeving rond de kwaliteitsnormen voor woningen zoals voorzien in de Vlaamse codex.
    • De overige wetgeving rond het thema wonen ( woonpremies, het grond-en pandendecreet, de huurwetgeving,…)
  • Deze opleiding duurt een jaar en is ongeveer halftijds. Dat betekent ook dat alle technische kennis tijdens de opleiding verworven kan worden. Deze opleiding kan je volgen tijdens de werkuren.
  • Je kan vanuit een open houding communiceren met jouw collega’s en andere interne en externe diensten. Je snapt de complexe werking van een openbaar bestuur of bent bereid je hierin te verdiepen.
  • Je kan zelfstandig werken binnen een team.
  • Je beschikt over een rijbewijs B
  • Lees meer in bijlage over de competenties die wij belangrijk vinden voor deze functie.
Je leidinggevende: 

Ik ben Hanne, diensthoofd wonen, ondertussen bijna vijf jaar actief binnen de dienst Wonen. Ik ben een enthousiast levensgenieter. Ik hou van koken, lekker eten en samen met mijn gezin op uitstap gaan.

Ik ben op zoek naar een leergierige collega met interesse in het thema wonen en duurzaam renoveren. Je hebt een “hands-on” mentaliteit. Communiceert vlot. Je houdt ervan mensen te informeren en verder te helpen. Je komt terecht op een dynamisch en gedreven groep van een tiental collega’s. Teamspirit en open communicatie is bij ons erg belangrijk.

Selectieproces: 

Preselectie in twee stappen

STAP 1: Op basis van het cv, motivatiebrief en je antwoord op volgende twee vragen kan een preselectie gehouden worden:

  1. Op de website vind je onze 5 waarden. Kies de waarde die het best bij je past. Benoem een treffend en concreet praktijkvoorbeeld dat aantoont dat je deze waarde bezit en toepast.(Max. 1000 tekens)
  2. Wat spreekt je aan in de stad Roeselare als werkgever? (Max. 1000 tekens)
  • Wij selecteren voor een stuk op ervaring en achtergrond. Indien je deze slechts beperkt hebt, toon dan voldoende aan in je c.v. en motivatiebrief hoe je deze verworven hebt, aan het verwerven bent of zal verwerven.

 

STAP 2: Redeneer- en kennistest + gesprek op 14 of 21 augustus.

  • Indien je geslaagd bent voor deze preselectie kan je ook vrijgesteld worden voor de preselectie bij andere selectieprocedures bij de stad. In deze eerste test worden je algemene skills als baliemedewerker en/of administratief medewerker getest. Deze generieke eerste test betekent ook dat wij steeds op zoek zijn naar polyvalente en flexibele medewerkers die bereid zijn meerdere rollen op te nemen.
  • Nam je reeds deel aan een selectieprocedure bij de stad. Was je geslaagd voor de preselectie? Dan kan je voor dit eerste luik een vrijstelling krijgen. Je geeft dit best aan in het inschrijvingsformulier.


Mondelinge selectie met voor te bereiden opdracht

  • De weerhouden kandidaten na de preselectie worden uitgenodigd naar de functiespecifieke selectie die plaats zal vinden op 26 augustus.


Inschrijven kan tot uiterlijk 11 augustus 2024.

Contactinformatie: 
  • Voor meer info over de inhoud van de functie kan je contact opnemen met Hanne Dierynck, diensthoofd Wonen: hanne.dierynck@roeselare.be of 051 26 22 60.
  • Voor meer info over procedure, loon of aanwervingsvoorwaarden kan je contact opnemen met Ruben Verstraete, deskundige werving en selectie: jobs@roeselare.be of 051 26 23 25.


x
Kan ik je helpen?
Bertje, chatbot van Roeselare. Kan ik je ergens mee helpen?